"Innowacjami zdobywamy świat" – FAKRO kończy 30 lat

Katarzyna Laszczak
Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu ds. Marketingu FAKRO
Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu ds. Marketingu FAKRO FAKRO
Prezentujemy wywiad z Januszem Komurkiewiczem Członkiem Zarządu ds. Marketingu FAKRO, z okazji 30-lecia firmy.

FAKRO rozpoczęło swoją działalność w 1991 roku. Co sprawiło, że stało się najszybciej rozwijającą się w swo­jej branży firmą na świecie i polską, globalną marką? Jakie były kamienie milowe tego dynamicznego rozwoju?

Ojcem sukcesu marki FAKRO jest z pewnością sam Prezes Ryszard Florek, charyzmatyczny lider, który nie boi się podejmować ryzyka. To także zespół ludzi – nasz największy kapitał. Entuzjaści, ze swoimi nowatorskimi pomysłami, kwalifi­kacjami i zaangażowaniem. Przez pierwsze lata funkcjonowania firmy rozwijaliśmy produkt i naszą działalność na rynku rodzi­mym. W latach dziewięćdziesiątych okna dachowe w Polsce nie były powszechnie znane. Na początku skupiliśmy się więc na edukacji i promowaniu idei komfortowego życia na poddaszu z wykorzystaniem okien dachowych. Od razu postawiliśmy też na wysoką jakość produktu, innowacyjność i bycie z naszym produktem jak najbliżej Klienta. Służyło temu prezentowanie naszych pro­duktów na targach, na stałych wystawach budownictwa oraz w składach materiałów budowlanych, z którymi szybko nawiązali­śmy współpracę. Działania te spowodowa­ły, że okna FAKRO stały się rozpoznawalne w kraju i stopniowo wśród klientów zagranicznych. Pierwsze transporty okien dachowych pod marką FAKRO wyruszyły w 1994 roku do Holandii i na Słowację. Nasze okna bardzo szybko zdobyły przy­chylność odbiorców w Europie. Dzisiaj produkty FAKRO można znaleźć w ponad 50-ciu krajach na całym świecie.

Co Panu sprawiło największą satysfak­cję w procesie budowania marki?

Kluczowymi odbiorcami w przypadku naszej branży są architekci, dekarze, dystrybutorzy oraz inwestorzy indywidual­ni. Organizowane przez FAKRO od wielu lat szkolenia dla naszych partnerów, zarówno w terenie jak i w centrali firmy, są doskona­łą okazją do przedstawienia naszej firmy, wymiany doświadczeń, a przede wszyst­kim budowania przyjacielskich i trwałych relacji. Te relacje dają wszystkim pewność i stabilność rozwoju. Od początku działal­ności wspieramy także sportowców i wydarzenia sportowe. Sponsorowanie sportu sprzyja kojarzeniu marki FAKRO z wolą zwycięstwa, uczciwą rywalizacją, dynamiką i zdrowiem. Wybieramy przy tym prestiżowe działania rangi międzyna­rodowej, które są odpowiednie do naszych międzynarodowych działań eksportowych. Jednym z przykładów takich działań jest sponsoring Polskiej Reprezentacji w Piłce Nożnej, który FAKRO realizuje nieprzerwa­nie od 2004 roku.

Na czym polega innowacyjność FAKRO i jaki udział w budowaniu tej innowa­cyjności ma własny ośrodek badawczo -rozwojowy firmy?

Innowacyjność i rozwój od początku wyznaczają ścieżkę FAKRO. To klucz do sukcesu na globalnym rynku. Rywalizacja w branży okien dachowych opiera się przede wszystkim na innowacyjnych rozwiązaniach. FAKRO jako jedna z pierwszych firm z branży budowlanej w Polsce utworzyła już w 1993 roku Dział Badań i Rozwoju. Dzisiaj na rzecz rozwoju produktów FAKRO pracuje ponad 100  konstruktorów, autorów ponad 180 zgłoszeń patentowych. Nieprzerwanie zwiększamy komfort mieszkania naszych klientów, co jest możliwe dzięki zwięk­szaniu jakości i funkcjonalności naszych produktów. Co roku wzbogacamy swoją ofertę, wdrażając nowe rozwiązania i technologie.

A propos innowacyjnych produktów – czy pamięta Pan kiedy w firmie powsta­ło pierwsze nowatorskie rozwiązanie?

Innowacje i nowatorskie rozwiązania w dziedzinie produktów oraz maszyn i technologii produkcji towarzyszą nam już od samego początku działalności. Przełomowym jednak momentem, pamię­tam dobrze był 2004 rok. FAKRO wprowa­dziło wtedy na rynek wyjątkowy produkt, okno uchylno-obrotowe preSelect o rozdzielonych funkcjach otwierania, gwarantujących stabilność i bezpieczeń­stwo użytkowania. Do dziś jest to najbardziej innowacyjne uchylno-obrotowe okno dachowe na rynku.

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na e-dach.pl e-dach.pl